Algemene voorwaarden Sampers Home Solutions

 

Artikel 1 - Identiteit van de ondernemer

Sampers Home Solutions
Vestigingsplaats: Maasbracht
Telefoonnummer: +31-625476405

Wij zijn te bereiken van ma - vr van 08:30-17:00
E-mailadres: info@sampershs.nl
KvK-nummer: 90076958
Btw-identificatienummer: NL004790551B62

 

Artikel 2 - Algemeen

  1. Sampers Home Solutions is de gebruiker van deze algemene voorwaarden en zal hierna worden aangeduid met “Sampers Home Solutions".
  2. In deze algemene voorwaarden wordt met “de wederpartij” bedoeld: iedere rechtspersoon die een overeenkomst met Sampers Home Solutions heeft afgesloten of wenst af te sluiten.
  3. Deze voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Sampers Home Solutions en de wederpartij waarop Sampers Home Solutions deze voorwaarden van toepassing heeft verklaart.
  4. Deze voorwaarden zijn ook van toepassing op overeenkomsten met Sampers Home Solutions voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
  5. Eventuele afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig indien deze door Sampers Home Solutions en de wederpartij schriftelijk zijn overeengekomen.
  6. Indien de wederpartij in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding, bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de algemene voorwaarden, zijn deze voor Sampers Home Solutions slechts bindend, indien en voor zover deze door Sampers Home Solutions uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
  7. Mondelinge afspraken worden op risico van de wederpartij uitgevoerd.

 

Artikel 3 - De totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de wederpartij  van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de wederpartij het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Sampers Home Solutions onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de wederpartij de overeenkomst ontbinden.

 

Artikel 4 - Aansprakelijkheid

  1. Gevolgschade, gederfde winst of tijd, gemiste besparingen, kosten voor huisvesting, bedrijfsschade of schade door bedrijfsstagnatie vallen buiten de aansprakelijkheid van Sampers Home Solutions.
  2. Sampers Home Solutions is niet aansprakelijk voor schade die veroorzaakt wordt door derden die ingezet worden voor het uitvoeren van een dienst.
  3. Bij het oplossen van een klacht is Sampers Home Solutions niet verantwoordelijk voor extra kosten zoals het leeghalen van een ruimte of de tijdelijke opslag van goederen.

 

Artikel 5 - Inmeten

  1. De consument dient zelfaanwezig te zijn bij het inmeten zodat wij alles kunnen doornemen.
  2. De ruimte rondom het raam is vrij (minimaal 0,5 meter rondom) en eventuele obstakels zijn verwijderd zodat onze medewerker voldoende werkruimte heeft om de ramen in te meten.
  3. Zit je in een verbouwing of ga je verhuizen naar een nieuwbouw woning? Wacht dan even tot je muren gestukt zijn en de vloer is gelegd, daarna kunnen we de juiste maten komen inmeten.
  4. Je kunt je ramen laten inmeten tot een maximale hoogte van 3,50 meter.
  5. Wanneer je de maatvoering niet door ons hebt laten bepalen, ben je zelf verantwoordelijk voor de doorgegeven maten en eventuele problemen en kosten die ontstaan wanneer maten niet blijken te kloppen. 
  6. Let op: bouwtekeningen kloppen vaak niet met de werkelijkheid.

 

Artikel 6 - Voorbereidingen raamdecoratie laten ophangen

  1. Verwijder oude raamdecoratie en bevestigingsmaterialen.
  2. Maak de ruimte rondom het raam vrij (minimaal 0,5 meter rondom) zodat onze
    medewerker voldoende werkruimte heeft om de raamdecoratie op te hangen.
  3. Maak de ruimte rondom het raam schoon zodat onze stoffeerder de nieuwe raamdecoratie schoon kan plaatsen. Denk hierbij ook aan een schoon oppervlak om de raambekleding neer te leggen terwijl de bevestigingsmaterialen bevestigd worden.
  4. Laat eventueel stucwerk en/of verf op de wanden goed uitharden en drogen.

 

Artikel 7 - Raamdecoratie laten ophangen

  1. Wij hangen raamdecoratie op tot een maximale hoogte van 3,50 meter.
  2. Wij monteren geen producten langer dan 5 meter.
  3. Wij monteren alleen producten welke in zijn geheel (incl. verpakkingsmateriaal) door het trappengat passen maximaal 3 verdiepingen hoog. Indien hogere verdieping dienen de producten in zijn geheel (incl. verpakkingsmateriaal) in de lift te passen.
  4. In het geval van montage in: stacaravans, caravans, chalets, woonboten, tuinhuisjes en garages kan vanwege de wanddikte van de muren (minder dan 1 cm) in bijvoorbeeld (sta)caravans en/of vanwege de grote kans op optrekkend vocht in deze ruimtes de kwaliteit van product en montage niet worden gegarandeerd.
  5. Wanneer je de maatvoering niet door ons hebt laten bepalen ben je zelf verantwoordelijk voor de doorgegeven maten en eventuele problemen en kosten die ontstaan wanneer maten niet blijken te kloppen. Let op: bouwtekeningen kloppen vaak niet met de werkelijkheid.
  6. Na montage dient u alle producten te controleren en de werkbon te tekenen voor oplevering, reclamaties van beschadigingen worden hierna niet meer geaccepteerd. Uiteraard heeft u garantie op de goede werking van het product.

 

Artikel 8 - Wijzigen of annuleren afspraak montagedienst

Wil je de inhoud of datum van het ophangen van je raamdecoratie of gordijnen nog aanpassen? Lees dan hier wat de opties zijn:

  1. Tot 7 werkdagen voor het uitvoeren van een montagedienst voor raamdecoratie kun je de datum van uitvoering kosteloos wijzigen.
  2. Vanaf 7 werkdagen voor het uitvoeren van een montagedienst voor raamdecoratie kun je de datum nog wijzigen. We brengen daar € 70,- voor in rekening.

 

Artikel 9 - Meer- of minderwerk

Het kan zijn dat in je woning of de ruimte bepaalde werkzaamheden vereist zijn om je gordijnen of raamdecoratie op te kunnen hangen en die niet bij de overeenkomst zijn inbegrepen of die juist overbodig blijken te zijn. Dat valt onder meer- en minderwerk:

  1. Meerwerk en/of minderwerk zal naar billijkheid worden verrekend.
  2. Onder meerwerk wordt verstaan we o.a.: alle werkzaamheden die niet in de overeenkomst zijn inbegrepen en die je extra wilt laten uitvoeren.
  3. Onder minderwerk verstaan we: het deel van de overeenkomst dat met instemming van beide partijen niet wordt uitgevoerd.
  4. Wanneer er sprake is van meerwerk kan het voorkomen dat we een nieuwe afspraak met je moeten inplannen. Dit kan extra kosten met zich meebrengen wanneer de wijziging binnen 7 werkdagen voor de gemaakte afspraak plaats vindt.
  5. Kosten die ontstaan doordat je in gebreke bent gebleven en de uitvoering of voortgang van het werk onmogelijk hebt gemaakt, komen voor eigen rekening.

 

Artikel 10 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument/opdrachtgever van de dienst verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het uitvoeren van de opdracht.
  2. De consument/opdrachtgever heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. Indien de consument/opdrachtgever niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.

 

Artikel 11 - Garantie / klachten

Bij Sampers Home Solutions staan we volledig achter de kwaliteit van onze diensten.

  1. Voor alle artikelen die door Sampers Home Solutions gemonteerd zijn geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
  2. We geven geen garantie op klachten die te wijten zijn aan verkeerd gebruik of verkeerd onderhoud.
  3. Bij de afhandeling vragen we je ons in de gelegenheid te stellen de klacht te beoordelen en indien gegrond een eventueel gebrek te herstellen.
  4. Als een klacht wordt gecompenseerd of afgekocht, vervalt je recht op garantie.
  5. De garantie vervalt als je zonder schriftelijke toestemming van Sampers Home Solutions door derden reparaties of andere werkzaamheden hebt laten verrichten.
  6. Meld je klacht of schade zo spoedig mogelijk (graag binnen 10 werkdagen na levering of voorval).
  7. Als je je klacht kenbaar maakt via onze website/mail, krijg je in ieder geval binnen 10 werkdagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons.
  8. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.
  9. We doen er alles aan om je klacht naar tevredenheid af te handelen.